PEPSICO, ÜRÜNLERİ TÜM DÜNYADA 200'DEN FAZLA ÜLKE VE BÖLGEDE SATILAN, DÜNYANIN ÖNDE GELEN YİYECEK VE İÇECEK ŞİRKETLERİNDEN BİRİDİR.
PEPSICO Hakkında
1965 yılında, Pepsi-Cola CEO'su Donald Kendall ve Frito-Lay CEO'su Herman Lay, mükemmel tuzlu atıştırmalıkların yanı sıra dünyanın en iyi kolasının tek bir şirket tarafından sunulmasına, yani "örnek evlilik" adını verdikleri şirket birleşimine onay verdi. Vizyonları, kısa süre sonra dünyanın lider yiyecek ve içecek şirketlerinden bir haline gelen PepsiCo'yu doğurdu.
50 yılı aşkın süredir, zevkler, trendler ve yaşam tarzları değiştikçe PepsiCo da bunlarla birlikte değişti. Uyum sağlama ve büyüme isteğimiz, atıştırmalık ve gazlı içecekler şirketimizi Pepsi, Quaker, Gatorade, Tropicana, Frito-Lay ve diğerlerinin dahil olduğu bir küresel markalar topluluğuna dönüştürdü. Bugün PepsiCo, 200'den fazla ülke ve bölgede satılan ürünleri ve yirmi iki tane milyar dolar değerindeki markasıyla, dünyanın önde gelen şirketlerinden biridir.
Ayrıca PepsiCo, tüketicilerin sevdiği mükemmel lezzetli ürünler yaratırken ticari faaliyetlerini doğru şekilde gerçekleştirme taahhüdü bakımından da takdir edilmektedir.
Şirketimiz, altı ana bölümden oluşmaktadır: Kuzey Amerika İçecek; Frito-Lay Kuzey Amerika; Quaker Yiyecek Kuzey Amerika; Latin Amerika; Avrupa ve Sahra Altı Afrika; Asya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika. Bu bölümlerin her birinin, kendine özgü bir geçmişi ve ticaret anlayışı vardır.
PepsiCo İçecek Kuzey Amerika'nın (PBNA) temelleri, Kuzey Carolina New Bern'lü bir girişimci olan Caleb Bradham'ın Pepsi-Cola'yı yarattığı ve eczacılık müşterilerine sunmaya başladığı 1898 yılına dayanır.
PepsiCo İçecek Kuzey Amerika portföyüne ilişkin daha fazla bilgi için, www.PepsiCoBeverageFacts.com adresini ziyaret edin.
1932 yılında C.E. Doolin, San Antonio'da küçük bir kafeye girerek bir paket mısır cipsi aldı. Doolin, mısır cipsi üreticisinin küçük işletmesini satmak istediğini öğrendi ve böylece tarifi satın alarak annesinin mutfağında Fritos mısır cipslerini üretmeye başladı. Ardından cipsleri Ford "Model T" aracıyla sattı.
Aynı yıl Herman W. Lay ise, Nashville'de kendi patates cipsi işletmesini faaliyete geçirdi. Çok geçmeden, Lay üreticiyi satın aldı ve H.W. Lay & Company'i kurdu. Şirket, güneydoğunun en büyük atıştırmalık yiyecek şirketlerinden biri haline geldi. 1961 yılında ise Frito Company ile birleşerek Frito-Lay, Inc. şirketine dönüştü.
Bugün Frito-Lay Kuzey Amerika (FLNA); Lay’s ve Ruffles patates cipsi, Doritos mısır cipsi, Cheetos peynir aromalı atıştırmalık, Tostitos mısır cipsi ve markalı dip sos, Santitas mısır cipsi, Sun Chips çok tahıllı cips ve Fritos mısır cipsi dahil olmak üzere, Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada'nın en popüler ve yüksek kaliteli atıştırmalıklarından bazılarını üretiyor. Ayrıca FLNA, Strauss Group ile kurduğu ortak girişim aracılığıyla Sabra dip soslarını üretiyor, pazarlıyor, dağıtıyor ve satıyor.
Frito-Lay hakkında daha fazla bilgi için, www.FritoLay.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Quaker, Amerikalı dört tahıl öncüsünün şimdiki bilinen ismi kurmak üzere bir araya geldiği 1901 yılında resmi olarak kurulmuştur. Kendisini, doyurucu bir yiyecek olan yulafı lezzetli ve erişilebilir hale getirmeye adayan Quaker, kahvaltılıklardan atıştırmalıklara kadar her şeyi lezzetli tariflere dönüştürerek yulaf alanında önde gelen markalardan biri olmuştur.
Quaker, 2001 yılında PepsiCo ile birleşmiştir. Bugün Quaker Yiyecek Kuzey Amerika (QFNA); sıcak mısır gevreği, soğuk mısır gevreği, atıştırmalık barlar, pirinçli atıştırmalıklar, Real Medleys ve daha fazlası dahil olmak üzere sayısız ürün ve seçenek sunuyor.
Quaker markalarına ek olarak, QFNA mısır gevreği, pirinç, makarna, süt ürünleri ile Aunt Jemima karışım ve şurupları, Cap’n Crunch mısır gevreği, Life mısır gevreği ve Rice-A-Roni garnitürleri gibi ürünler üretiyor, pazarlıyor, dağıtıyor ve satıyor.
Quaker hakkında daha fazla bilgi için, www.quakeroats.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
100 yılı aşkın süredir PepsiCo Latin Amerika faaliyetlerini yerel girişimcilerle yakın çalışmalar yürüterek sürdürmüştür. Tedarikçilerimiz, çiftçilerimiz, yatırımcılarımız, tüketicilerimiz ve topluluklarımızla uzun vadeli kazan-kazan ortaklıklarına yatırım yaparak bölgenin en güçlü yiyecek ve içecek üreticilerinden biri haline gelmiştir. Aynı zamanda Latin Amerika'da ekonomik büyümeye katkıda bulunmuştur.
PepsiCo Latin Amerika, 34 ülkede 70.000'den fazla kişiye istihdam sağlayarak ve 7,2 milyar dolar satış geliri elde ederek bölge genelinde içecek, yiyecek ve atıştırmalık satışı yapmaktadır. Latin Amerika'daki ürün yelpazemiz Pepsi, Quaker, Lay's, Gatorade, 7UP, Tropicana, Doritos, Cheetos, SoBe, Ruffles, Mafer ve Mirinda gibi başlıca küresel markalar ile Toddy, Toddynho, H2OH!, Paso de los Toros, Tortrix ve Kero Coco gibi bölgesel ve yerel markalardan oluşmaktadır.
PepsiCo, her gün milyonlarca tüketici tarafından beğeniyle tüketilen lezzetli yiyecek ve içecekler üretip tedarik ederken 80 yılı aşkın süredir Avrupa ve Sahra Altı Afrika (ESSA) bölgesindeki pazarlarda faaliyet göstermektedir. Atıştırmalık, içecek, süt ürünleri, meyve suyu ve tahıllardan oluşan ürün portföyümüz Pepsi, Lay’s, Tropicana ve Quaker gibi dünyaca ünlü markaların yanı sıra Alvalle çorbaları, Walkers cipsleri, Copella meyve suları, Agusha bebek gıdaları ve Simba atıştırmalıkları gibi çok sevilen yerel markaları da kapsamaktadır.
ESSA ekibimiz, her biri kendini mükemmeliyete, yeniliğe ve tüketici ihtiyaçlarının karşılanmasına adamış olan 50.000'den fazla iş ortağına sahiptir. Şu anda, tuzlu atıştırmalık, sıcak mısır gevreği ve meyve suyu alanında sektörün lider üreticisi ve gazlı içecekler ile süt ürünleri alanında ise en büyük ikinci üretici konumundayız.
Tarım, küresel faaliyetlerimizde kritik bir rol oynuyor ve en yüksek kaliteli patates, yulaf, mısır, elma, kabuklu meyve ve sütü yerel kaynaklardan tedarik etmek için çiftçilerle işbirliği yapıyoruz. PepsiCo'nun Sürdürülebilir Tarım Programı kapsamında, bir yandan çevreye duyarlı olan, bir yandan da en yüksek kalitede mahsul ve en iyi verim sağlanmasına yardımcı olan yerel projeleri desteklemek ve bu projelere öncülük etmek için dünya genelindeki çiftçilerle yakın çalışmalar yürütüyoruz. Yiyecek ve içecek sektörünün başlıca aktörlerinden biri olma rolümüzün, ürünlerimizin üretilmesi ve tedarik edilmesinden öte olduğuna ve faaliyette bulunduğumuz yerlerdeki yerel toplulukları olumlu şekilde etkileyebileceğimize inanıyoruz. Bu etkiyi, besleyici yiyeceklere erişim imkanı sunulması, kadınların güçlendirilmesi ve gelecek konusundaki yeteneğimizin geliştirilmesi dahil olmak üzere, yerel pazarlarımızdaki bazı proje ve işbirliklerine katılım sağlayarak gerçekleştiriyoruz.
PepsiCo AMENA dört bölgeyi kapsamaktadır: Asya Pasifik, Büyük Çin, Hindistan ve Orta Doğu ile Kuzey Afrika bölgesi.
Bugün PepsiCo AMENA; Lay’s, Kurkure, Chipsy, Doritos, Cheetos ve Smith’s ile Quaker markalı birçok lider atıştırmalık ve yiyeceği üretiyor, pazarlıyor, dağıtıyor ve satıyor. Ayrıca PepsiCo AMENA; Pepsi, Pepsi Max, 7UP, Diet Pepsi, Mirinda, Mountain Dew, Aquafina, Slice ve Tropicana'nın dahil olduğu pek çok içecek markası ile faaliyetlerini sürdürüyor.