PepsiCo Türkiye’deki 6’ncı Fabrikasının Temelini Manisa’da Attı
PepsiCo Türkiye’deki 6’ncı Fabrikasının Temelini Manisa’da Attı
PepsiCo’nun Manisa’da 2017’de faaliyete geçirmeyi planladığı yiyecek fabrikasının temeli, 13 Aralık’ta, Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde atıldı. Törene, Manisa Vali Vekili Ünal Çakıcı, Manisa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Güzgülü ve PepsiCo Türkiye Genel Müdürü Levent Yüksel katıldı.
Fabrika ilk etapta 350, inşaat safhasında ise 500 kişiyi istihdam edecek.
PepsiCo, yatırımın beraberinde gelen kapasite artışıyla birlikte Türkiye yiyecek operasyonunun toplam üretim hacminin %25-30’unu üretecek.
Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketlerinden biri olan PepsiCo, 2017’de faaliyete geçmesi planlanan Türkiye’deki 6’ncı üretim tesisinin temelini, Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde 13 Aralık’ta düzenlenen bir törenle attı.
Manisa Vali Vekili Ünal Çakıcı, Manisa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Güzgülü’nün katıldığı temel atma töreni, PepsiCo Genel Müdürü Levent Yüksel ve PepsiCo üst düzey yöneticilerinin ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Manisa Vali Vekili Ünal Çakıcı, “Üreten ülkeler, toplumlar her zaman daha başarılı olurlar. PepsiCo’nun Manisa’da yeni fabrikasıyla üretime katılması bizleri daha da güçlendiriyor. PepsiCo’nun yatırımından ve bölge ekonomisine sağlayacağı katkılardan dolayı mutluyuz” dedi.
“Bu yatırım PepsiCo’nun ülkede uzun vadeli bir yatırımcı olduğunun göstergesi”
PepsiCo Türkiye Genel Müdürü Levent Yüksel, dünyadaki 8’inci büyük PepsiCo işbiriminden biri olan Türkiye’nin şirket için stratejik öneme sahip olduğuna dikkat çekerek “PepsiCo, böylece bir kez daha, ülkede uzun vadeli bir yatırımcı olduğunu ortaya koyuyor. Türkiye genç ve dinamik nüfusuyla büyümeye devam ederek yatırımcılar için önemli fırsatlar sunmaya devam ediyor. Manisa’daki bu yeni fabrika yatırımımız da PepsiCo olarak ülkeye olan inanç ve bağlılığımızı sürdürdüğümüzün en büyük kanıtı” dedi.
Manisa’nın yeni fabrika yatırımı için doğru bir nokta olmasının pek çok nedeni olduğunu belirten Yüksel; bu nedenleri şöyle sıraladı: “3. Teşvik Bölgesi’nde yer alan Manisa’nın Organize Sanayi Bölgesi altyapısı yatırıma bir hayli uygun. Ek olarak, yetişmiş bir insan gücüne de sahip olan bölge, hem bazı hammaddelerimize hem de İzmir, Antalya gibi büyük tüketim noktalarına yakın.”
35 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 14 futbol sahası büyüklüğüne denk gelen 100 bin metrekare alana kurulacak olan PepsiCo Manisa Yiyecek Fabrikası, “Yalın Üretim” uygulamalarına göre tasarlanacak ilk fabrika olma özelliğine sahip. Bu uygulamalar; patates işleme noktasından ürün sevkiyat noktasına kadar çeşitli yenilikleri de kapsayacak. Fabrika, ayrıca farklı tip patates depolama alanı, üretim ve paketleme tesisleri, ofis alanı ve ürün deposunu da içeriyor.
“Manisa’dan ülkenin üretim hacminin %25-30’unu üreteceğiz”
Fabrikada ilk etapta 350 kişiyi, inşaat aşamasında ise yerel olarak 500 kişiye dolaylı istihdam sağlayacaklarını ifade eden Levent Yüksel: “2022 yılına kadar tesiste toplam 500’den fazla kişiyi istihdam etmeyi planlıyoruz” dedi.
PepsiCo Türkiye, 2017 yılında bir Doritos ve üç patates hattını faaliyete geçirmeyi planlıyor. Tesis, önümüzdeki birkaç yıl içinde toplam altı üretim hattına sahip olacak.
Fabrikanın, yatırımın beraberinde gelen kapasite artışıyla birlikte Türkiye’nin toplam üretim hacminin %25-30’unu üreteceğini belirten Yüksel, sözlerini şöyle tamamladı: “Tarımsal ve çevresel sürdürülebilirliğe odaklanan PepsiCo olarak her yıl çiftçilerimizle birlikte büyümemizi sürdürüyoruz.
PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2016 yılında yaklaşık 63 milyar dolar değerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.
PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr
PepsiCo Türkiye HakkındaPepsiCo, Türkiye’de içecek alanındaki İzmir, Çorlu ve Adana ile yiyecek alanındaki Kocaeli ve Mersin’deki toplam 5 fabrikası ile Türkiye ekonomisine önemli katkı sağlıyor. PepsiCo Türkiye, 2 genel merkezi, 5 fabrikası ve satış ofisleri ile yaklaşık 3000 kişiye doğrudan istihdam sunuyor. Bunun yanı sıra, dünyanın en büyük tarım işletmelerinden biri olan PepsiCo, Türkiye’de 29 tedarikçi ve 380'den fazla çiftçiyle; 18 şehirdeki 4000 hektar alanda ülkemizdeki cipslik patates üretiminin 4'te 3'ünü gerçekleştirirken, dolaylı olarak 40 bini aşkın kişiye de istihdam imkanı yaratıyor.