PEPSICO TÜRKİYE DÖNGÜSEL EKONOMİ UYGULAMALARI İLE ATIKTAN HEM ENERJİ HEM GÜBRE ÜRETİYOR
Net Sıfır Atık vizyonuyla hareket eden PepsiCo Türkiye fabrikalarında kendi enerjisini ve kendi gübresini üreterek, döngüsel ekonomi tabanlı uygulamalarıyla PepsiCo dünyasında örnek ve öncü olmaya devam ediyor.
İklim değişikliğinin yıkıcı etkilerinin dünya çapında hissedilmesiyle ve küresel gıda sisteminin önemli bir baskı altında olmasıyla birlikte hızlandırılmış eylemlere ihtiyaç duyan PepsiCo Türkiye, sürdürebilir bir gıda sisteminin oluşması için üretim aşamasındaki bütün operasyonlarını çevresel, sosyal ve ekonomik olarak pozitif etki yaratma misyonuyla yürütüyor.
PepsiCo Türkiye bu anlayışla, küresel sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda daha iyi yarınlara ulaşmak için tarladan fabrikaya kadar uzanan bir döngüsel ekonomi modeli uyguluyor. Hayata geçirdiği proje ve uygulamalarla PepsiCo dünyasındaki diğer ülkelere de örnek oluyor. Fabrikalarının tamamı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Sıfır Atık Belgesi ile sertifikalandırılmış durumda olan PepsiCo Türkiye, Net Sıfır Atık vizyonuyla ve döngüsel ekonomi uygulamalarıyla, fabrikalarında kendi enerjisini ve en önemli tarım girdilerinden patates üretiminde kullanılan gübreyi üretiyor.
Fabrikalarında %100 yenilenebilir elektrik hedefine ulaşan PepsiCo Türkiye, elektrik ihtiyacının yaklaşık %50’sini atıktan elde ediyor
PepsiCo Türkiye’nin çevresel sürdürülebilirlik konusunda yaptığı çalışmaların en önemli kısımlarından birini ise yenilebilir, temiz ve döngüsel kaynaklardan enerji üretimi oluşturuyor. Şirket atıklardan enerji üretme konusunda da Türkiye’de ve dünyada örnek gösterilebilecek işlere imza atıyor. PepsiCo, 2007 yılından bu yana Suadiye ve Tarsus Fabrikalarında; biyobozunur Atık İşleme -Biyometanizasyon lisanslı Organik Atık İşleme Tesislerinde; fabrikalarının üretim faaliyetleri sonucu oluşan ıskarta ürün-hammaddeler ve arıtma çamurunu kullanarak biyogaz elde ediyor. Kojenerasyon sistemi ile elde edilen gaz, elektrik enerjisine dönüştürülüyor.
PepsiCo 2020 ve 2021 yılları itibariyle Organik Atık İşleme Tesislerinde elektrik üretim kapasitesini arttırarak, fabrikalarının elektrik ihtiyacının %50’si bu tesislerden karşılanmaya başlamış bulunuyor. Hem yiyecek hem de içecek fabrikalarında elektrik enerjisi üreten şirket, 2021 yılı itibariyle son kullanma tarihi geçmiş olan ürünlerinden de elektrik enerjisi üretmek için yeni bir projeye başlamış bulunuyor. Elektrik ihtiyacının geri kalan kısmını solar panellerden ve yenilenebilir elektrik tedariği sağlayan şirketlerden temin eden PepsiCo Türkiye, tüm dünyada %100 Yenilenebilir elektrik hedefine ulaşan ilk ülkelerden.
Naturalis projesi ile patates üretiminde kullanılan kimyasal miktarında %40 oranında azalma
PepsiCo Türkiye’nin sürdürülebilir bir gıda sisteminin oluşması adına geliştirdiği en önemli projelerinden birini “Naturalis” oluşturuyor. Naturalis projesi ile; elektrik üretimi sonrasında kalan, organik atık işleme tesisindeki anaerobik çürütücülerde oluşan ve fermente gübre özelliği taşıyan çamur, susuzlaştırıldıktan sonra anlaşmalı gübre üretim firmasına gönderiliyor. En önemli hammaddelerden olan patatesin yetiştirme süreçlerinde kullanılmak üzere gerekli mineral ilavelerinden sonra gübre özelliği kazandırılıyor. Gübre haline gelen ürün Naturalis markası ile PepsiCo’nun sözleşmeli tarım kapsamında çalıştığı çiftçilere ulaştırılarak sürdürülebilir bir üretim zinciri oluşturuyor. Naturalis markası ayrıca Türkiye’de organo-mineral gübre konusunda tescil alan öncü girişimlerden biri. PepsiCo Türkiye, Naturalis projesi ile birlikte patates üretiminde kimyasal miktarını %40 oranında ve karbon salınımında %11,5 oranında azalma kaydederek önemli bir başarıya da imza atmış bulunuyor. Tamamen Türk mühendisleri ile hayata geçirilen proje şu an birden fazla PepsiCo iş birimine de ihraç ediliyor.
PepsiCo Hakkında
PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker, Tropicana ve SodaStream şirketlerinin sunduğu yiyecek ve içecek portföyü ile 2020 yılında 70 milyar doların üzerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 23 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.
PepsiCo’nun Fayda Gözeterek Kazanmak vizyonunun kalbinde, Yiyecek ve İçecek Sektöründe Dünya Lideri Olmak yer alıyor. "Fayda Gözeterek Kazanmak", piyasada sürdürülebilir şekilde kazanma ve bu faydayı şirketimizin tüm alanlarına dâhil etme tutkumuzu yansıtıyor. Daha fazla bilgi için, www.pepsico.com.tr adresini ziyaret edin.