PepsiCo’nun ikinci çeyrek mali sonuçları beklentileri karşılıyor
PepsiCo’nun ikinci çeyrek mali sonuçları beklentileri karşılıyor
PepsiCo, 2017 ikinci çeyreğini, yüzde 3,1 organik ciro artışıyla tamamlayarak mali beklentileri gerçekleştirdi
PepsiCo, 2017 yılının ilk çeyreğinde yakaladığı başarılı grafiği ikinci çeyrekte de devam ettirdiğini gösteren finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın ikinci çeyreğinde PepsiCo’nun organik cirosu global ölçekte yüzde 3’ten fazla artış kaydederken ilk çeyrekteki büyüme oranını takip edecek şekilde bir hızlanma görüldü. Organik ciro büyümesi gelişmiş pazarlarda %2 oranında, gelişen ve gelişmekte olan pazarlarda ise %6 oranında gerçekleşti. Şirketin faaliyet kârı sabit döviz kuru bazında %7 artarken hisse başına kârı da yine sabit döviz kuru bazında %13 artış gösterdi.
2017 yılı ikinci çeyrekte gösterilen performansın beklentileri ile aynı doğrultuda gerçekleştiğine ilişkin memnuniyetini belirten PepsiCo Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Indra Nooyi, "Markalarımızın ve portföyümüzün gücü, en iyi uygulamalar ve coğrafi olarak ulaştığımız alanın genişliği, makroekonomik zorluklara ve giderek dinamikleşen perakende dünyasına rağmen güçlü sonuçlar almamızı sağladı. İlk çeyrekte olduğu gibi ikinci çeyrekte de finansal sonuçlarımız beklentilerimizle aynı doğrultuda gerçekleşti. 2017 yılını mali hedeflerimizle paralel bir şekilde sonuçlandırmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz" dedi.
PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2016 yılında yaklaşık 63 milyar dolar değerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.
PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr
PepsiCo Türkiye HakkındaPepsiCo, Türkiye’de içecek alanındaki İzmir, Çorlu ve Adana ile yiyecek alanındaki Kocaeli ve Mersin’deki toplam 5 fabrikası ile Türkiye ekonomisine önemli katkı sağlıyor. PepsiCo Türkiye, 2 genel merkezi, 5 fabrikası ve satış ofisleri ile yaklaşık 3000 kişiye doğrudan istihdam sunuyor. Bunun yanı sıra, dünyanın en büyük tarım işletmelerinden biri olan PepsiCo, Türkiye’de 29 tedarikçi ve 380'den fazla çiftçiyle; 18 şehirdeki 4000 hektar alanda ülkemizdeki cipslik patates üretiminin 4'te 3'ünü gerçekleştirirken, dolaylı olarak 40 bini aşkın kişiye de istihdam imkanı yaratıyor.