PepsiCo’nun da içinde bulunduğu üç Türk şirketi Avrupa’nın ekolojik yenilikçilik şampiyonu olma yolunda



PepsiCo’nun da içinde bulunduğu üç Türk şirketi Avrupa’nın ekolojik yenilikçilik şampiyonu olma yolunda

Brüksel

Türkiye'den üç şirket, ekolojik yenilikçilik vasıtasıyla, sürdürülebilir kalkınmaya en üstün katkıyı sağlayan işletmeleri ödüllendiren bir program olan Avrupa Çevre İş Ödülleri kısa listesine girmeye hak kazandı.

Bu şirketler:

  • Arçelik A.Ş. ve ürünlerin tüm yaşam döngüsü için çevresel etkileri azaltmaya yönelik çalışmaları;
  • PepsiCo Türkiye ve “Fayda Gözeten Performans” çevresel sürdürülebilirlik programı;
  • Vestel Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş.ve su boyası geri dönüşümü ile yeniden kullanma sistemi.

 

Bu üç şirket, 28-29 Haziran'da Sofya'da toplanan EBAE Jürisi tarafından 19 Avrupa ülkesinden alınan 161 başvuru içerisinden seçilen , dokuz farklı ülkeden 22 Finalist ve altı Yükselen Yıldızdan oluşan Avrupa kısa listesinin bir parçasıdır.
Finalistler altı kategoride ödül alacaklar: Yönetim (mikro ve küçük şirketler), Yönetim (orta ve büyük şirketler), Ürün ve Hizmetler, Süreç, Gelişmekte olan Ülke İşbirliği ve İşletme & Biyoçeşitlilik. Bunların hepsinin iş prensiplerinin özünde çevreye olan saygı yer almaktadır.

Kazananlar 14 Kasım'da Viyana'da yapılacak olan EBAE Ödül Töreni'nde duyurulacaktır. Etkinlik, Avusturya AB Başkanlığı'nın en önemli etkinliklerinden biri olan “Geçiş Sürecinde Büyüme” konferansının bir parçası olacaktır.

Avrupa Çevre İş Ödülleri Hakkında

Avrupa Komisyonu Çevre Genel Müdürlüğü'nün bir girişimi olan Avrupa Çevre İş Ödülleri, yeniliği, rekabet gücünü ve üstün çevresel performansı başarılı bir şekilde birleştiren işletmeleri ödüllendirmektedir.

Ödüller her iki yılda bir verilir ve bir dizi ulusal çevre ödül programı ile desteklenir: sadece ulusal yarışmalarda özel olarak takdir edilen şirketler, bu yarışmaların kazananları ve ikinciler Avrupa ödülü için başvurabilir.

* Yükselen Yıldızlar = başvuruları jüri üyeleri üzerinde önemli etki yaratan şirketler. Bu etki şu konularda olabilir: yenilikçi ve heyecan verici bir ürün/hizmet/süreç/yönetim yaklaşımı olan ancak faaliyetleri henüz erken bir aşamada ve kanıtlanmamış olan bir şirket; ya da ulusal veya bölgesel bir bağlamda öncülük etmekte olan ancak Avrupa düzeyinde olmayan bir şirket.

****************

Nihai liste, seçme prosedürü ve geçmiş EBAE yarışmaları hakkında daha fazla bilgi için: http://ec.europa.eu/environment/awards/index.html.

Basın Sorguları: Guendalina Cominotti, +32 491 120530, ebae@loweurope.eu


PepsiCo Hakkında:

PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2017 yılında 63 milyar dolar üzerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.

PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr