PepsiCo, Dünyanın En Etik Firmaları Arasındaki Yerini Güçlendirdi
PepsiCo, Dünyanın En Etik Firmaları Arasındaki Yerini Güçlendirdi
Etik uygulamalarıyla öne çıkan şirketleri belirleyen global kuruluş Ethisphere Institute, yaptığı değerlendirmeler sonucunda “Dünyanın En Etik Firmaları”ndan biri olarak seçtiği PepsiCo’yu 2015 yılında da ödüllendirdi. Böylece PepsiCo, 9 yıl boyunca listeye girmeyi başarmış tek yiyecek ve içecek firması oldu. New York’ta düzenlenen etkinlikte ödülü PepsiCo adına Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Uyum ve Etik Ofisi Başkanı Debra Torres aldı.
Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek firmalarından olan PepsiCo, Ethisphere Institue tarafından her yıl açıklanan “Dünyanın En Etik Firmaları” listesine girme başarısını tekrarladı. Böylelikle PepsiCo, etik iş hayatı uygulamalarıyla kurumsallığını güçlendirmiş, güvenilir ve başarılı şirketleri belirleme konusunda lider kuruluş olan Ethisphere Institue’un listesine 9 yıl üst üste girmeyi başarmış tek yiyecek içecek şirketi oldu.
Kurumsal yönetim, yurttaşlık ve doğru iş yapma gibi kriterler üzerinden değerlendirilen PepsiCo, bu alanlardaki yüksek performansıyla 2015 yılının en etik firmaları arasına girdi. New York’ta düzenlenen etkinlikte “Dünyanın En Etik Firmaları” ödülünü PepsiCo Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Uyum ve Etik Ofisi Başkanı Debra Torres aldı. Törende kısa bir konuşma yapan Torres, “PepsiCo dünyasında etik olmak ve tüm kararları bu noktadan hareketle vermek her süreçte büyük önem taşıyor. Uzun dönemli başarılarımızı destekleyen unsurların başında da etik olmayı ön planda tutan şirket kültürümüz yer alıyor” dedi.
PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2016 yılında yaklaşık 63 milyar dolar değerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.
PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr
PepsiCo Türkiye HakkındaPepsiCo, Türkiye’de içecek alanındaki İzmir, Çorlu ve Adana ile yiyecek alanındaki Kocaeli ve Mersin’deki toplam 5 fabrikası ile Türkiye ekonomisine önemli katkı sağlıyor. PepsiCo Türkiye, 2 genel merkezi, 5 fabrikası ve satış ofisleri ile yaklaşık 3000 kişiye doğrudan istihdam sunuyor. Bunun yanı sıra, dünyanın en büyük tarım işletmelerinden biri olan PepsiCo, Türkiye’de 29 tedarikçi ve 380'den fazla çiftçiyle; 18 şehirdeki 4000 hektar alanda ülkemizdeki cipslik patates üretiminin 4'te 3'ünü gerçekleştirirken, dolaylı olarak 40 bini aşkın kişiye de istihdam imkanı yaratıyor.