PepsiCo’dan Çukurova Ekonomisine Kalifiye İşgücü Konusunda Eğitim ve Uygulama Desteği



PepsiCo’dan Çukurova Ekonomisine Kalifiye İşgücü Konusunda Eğitim ve Uygulama Desteği

PepsiCo, öğrencilerin iş hayatına hazırlanması ve mesleki farkındalıklarının artırılması için Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan Özel Şişecam Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile ‘Okul-Sanayi İşbirliği’ programını hayata geçiriyor.

Mersin – Yarattığı istihdam ve ekonomik değerle ülke ekonomisine önemli bir katkıda bulunan PepsiCo, işgücü piyasasına kalifiye çalışan yetiştirme konusunda anlamlı bir projeye daha imza attı. Bu kapsamda Özel Şişecam Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Okul-Sanayi İşbirliği programını hayata geçiren PepsiCo, uzman kadrosuyla öğrencilere hem teorik hem de uygulamaya yönelik eğitimler verecek.

Program 4 konu başlığı altında yürütülüyor

Özel Şişecam Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile PepsiCo Tarsus Fabrikası’nda gerçekleşecek ve 6 ay sürecek olan eğitimlere 180 öğrenciyi kapsayacak şekilde eğitim takvimi oluşturuldu. Toplamda 4 konu başlığı altında yürütülen programın ilk aşamasında PepsiCo çalışanları derslere girerek makine, gıda, elektrik-elektronik konularında öğrenilen bilgilerin pratikte nasıl hayata geçirildiği konusunda önemli bilgiler verirken, kendi deneyimlerini öğrencilere uygulamalı atölye çalışmaları ve sunumlar aracılığıyla aktaracak.

Programın ikinci aşamasında ise fabrikada gerçekleştirilen geri kazanım, çevresel sürdürülebilirlik ve verimlilik projeleri ile ilgili stantlar hazırlanarak, okulda sunuma açılacak ve öğrencilere detaylı bilgi verilecek. Ardından fabrika gezisine katılacak öğrenciler, Kalite Laboratuvarı, Bakım Atölyesi ve Organik Katı Atık Tesisi’ni gezmenin yanı sıra üretim alanındaki ekipmanları da inceleyerek uygulamaların fabrika aşamasında nasıl gerçekleştiği konusunda fikir sahibi olacak. Programın son ayağında ise öğrencilerin hazırladığı projelere destek verilerek, projelerde ihtiyaç duydukları yerlerde kendilerine teknik destek sağlanacak.

‘İşgücü piyasasının gelişmesine katkı sağlıyoruz’

Bu işbirliği sayesinde bölge sanayisine Tarsus’ta kalifiye çalışan yetiştirme konusunda önemli bir adım attıklarını belirten PepsiCo Tarsus Fabrika Müdürü Abdullah Biçer, “PepsiCo Tarsus Fabrikası ile bölge ekonomisine büyük bir ekonomik değer sağlamanın yanı sıra bilgi birikimimizi de öğrencilerimizle paylaşarak işgücü piyasasının gelişmesine katkıda bulunuyoruz. Hayata geçirdiğimiz Okul-Sanayi İşbirliği programı sayesinde fabrikamızda çalışan uzman kadromuz Özel Şişecam Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerine deneyimlerini aktararak, öğrencileri iş hayatına hazırlayacak. Bu sayede öğrencilerin hem mesleki farkındalıkları artacak hem de toplumsal açıdan büyük bir fayda sağlanmış olacak,” dedi.

‘Orta ve uzun vadede olumlu sonuçlarını göreceğiz’

Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Tekli ise yapılan işbirliği hakkında şunları söyledi: “Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgemiz içerisinde faaliyet gösteren Özel Şişecam Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ndeki eğitime büyük önem veriyoruz. Okulumuzda verdiğimiz eğitimde temel vizyonumuz ‘ara eleman değil, aranan eleman yetiştirmek’. Bu bakış açısı ile eğitim ve öğretime devam ediyoruz. Eğitim dönemleri boyunca işletmelerimiz ile iç içe olan öğrencilerimiz bir taraftan öğrenimlerine devam ediyor, bir taraftan da organize sanayi bölgelerinin yapısı hakkında bilgi sahibi oluyorlar. İşletmelerimizin yapılarına hakim oluyor, iş hayatını öğreniyorlar ki bu da çocuklarımız için çok büyük bir kazanç anlamına geliyor. Bu kapsamda, Organize Sanayi Bölgemiz içinde yer alan PepsiCo fabrikası mesleki eğitim konusunda Özel Şişecam Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile işbirliğine giderek gençlerimizi şimdiden çalışma hayatına hazırlıyor. Biz de Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi Yönetimi olarak bu işbirliğinin orta ve uzun vadede bölge ekonomisi için olumlu sonuçları beraberinde getireceğini öngörüyoruz. Umuyoruz ki bu tarz işbirlikleri diğer kurumlar için de örnek teşkil eder.”


PepsiCo Hakkında:

PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2017 yılında 63 milyar dolar üzerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.

PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr