PepsiCo’da Üst Düzey Atama
PepsiCo’da Üst Düzey Atama
PepsiCo ile Unilever arasındaki bir ortak girişim olan Pepsi Lipton'un Başkanı ve CEO’su olarak tüm dünyada PepsiCo’nun çay kategorisindeki işlerini yöneten Eugene Willemsen (47), Global Kategoriler ve Franchise Yönetimi Başkan Yardımcısı unvanıyla PepsiCo İcra Kurulu üyeleri arasına katıldı. PepsiCo bünyesinde 20 yıllık bir tecrübeye sahip olan Willemsen yeni görevinde, meşrubatlar, yiyecekler, besleyici gıdalar ve çay ortak girişimi dahil olmak üzere tüm global kategori gruplarına nezaret edecek ve ayrıca PepsiCo'nun dünya genelindeki franchise yönetimi işinden sorumlu olacak.
Hollanda'daki Nyenrode Üniversitesi ve ardından VU Üniversitesi'nde eğitimini tamamlayan Willemsen kariyerine 1990 yılında Hollanda süt ürünleri şirketi FrieslandCampina'da başladı. 1995'te PepsiCo Hollanda'da çalışmaya başlayan Willemsen, sonrasında Benelüks, Kuzey Avrupa ve Güneydoğu Avrupa'daki PepsiCo birimlerinin, PepsiCo Avrupa'nın ticari faaliyetlerinin ve son olarak da Pepsi Lipton ortak girişiminin sorumluluğunu üstlendi.
INSEAD’den İdari MBA derecesine sahip olan Willemsen, 2005 yılında Hollanda Gıda Endüstrisi Federasyonu'nun (FNLI) ilk yönetim kurulu başkanı oldu. Türkiye’de de görev alan Willemsen, görev aldığı sürede bir yatırım yeri olarak Türkiye’yi tanıtmak amacıyla Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nın “Business Ambassadors” ekibinde yer almış, ABD’de yatırımcılara ülkemizde iş yapma olanaklarını anlatan bir dizi toplantılara iştirak etmişti. Bunlara ek olarak Türkiye – Hollanda ilişkilerinin 100. yıl kutlamalarına destek olan Willemsen, 2015 yılında Davos zirvesine de katılarak burada üst düzey Türk yetkililer ile de bir dizi temaslar gerçekleştirdi.
PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2016 yılında yaklaşık 63 milyar dolar değerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.
PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr
PepsiCo Türkiye HakkındaPepsiCo, Türkiye’de içecek alanındaki İzmir, Çorlu ve Adana ile yiyecek alanındaki Kocaeli ve Mersin’deki toplam 5 fabrikası ile Türkiye ekonomisine önemli katkı sağlıyor. PepsiCo Türkiye, 2 genel merkezi, 5 fabrikası ve satış ofisleri ile yaklaşık 3000 kişiye doğrudan istihdam sunuyor. Bunun yanı sıra, dünyanın en büyük tarım işletmelerinden biri olan PepsiCo, Türkiye’de 29 tedarikçi ve 380'den fazla çiftçiyle; 18 şehirdeki 4000 hektar alanda ülkemizdeki cipslik patates üretiminin 4'te 3'ünü gerçekleştirirken, dolaylı olarak 40 bini aşkın kişiye de istihdam imkanı yaratıyor.