PepsiCo, Avrupa’da Üst Üste 6. Kez En İyi İşveren Markası Oldu!
PepsiCo, Avrupa’da Üst Üste 6. Kez En İyi İşveren Markası Oldu!
Sahip olduğu çok sayıda dev markayla gıda ve içecek sektöründe global bir lider olan PepsiCo, üst üste 6. kez Avrupa’nın en iyi işveren markası ödülünün sahibi oldu.
Hollanda merkezli olan ve 1991 yılından beri dünyadaki global işverenlerin çalışanları için sunduğu şartları analiz ederek sertifikalandıran Top Employers Institute tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda, PepsiCo Avrupa operasyonu bu yıl da ‘En İyi İşveren Markası’ olarak tescillendi. Macaristan ve Çek Cumhuriyeti pazarlarının ilk kez katıldığı sıralamada, PepsiCo ESSA’nın (Avrupa ve Sahra Altı Afrikası) yaklaşık %90’ını oluşturan 18 iş birimi, bu yıl En İyi İşveren olmaya hak kazanıp geçtiğimiz yıla göre iki sıra yükseliş kaydetti.
Top Employers Institute’un değerlendirmesinde PepsiCo Türkiye de geçtiğimiz sene olduğu gibi bu yıl da ülkemizdeki En İyi İşveren olarak ödüle layık görüldü.
PepsiCo Avrupa ve Sahra Altı Afrikası İnsan Kaynakları Başkanı Sergio Ezama, “Bu ödülü ilk olarak 2011 yılında aldık ve o günden bugüne kadar PepsiCo adının ‘üstün başarı’ ile anılıyor olmasından, üst üste 6 yıldır ‘Avrupa’nın En İyi İşvereni’ seçilmekten dolayı gururluyuz. Yeni fikirler geliştirip bunları gerçeğe dönüştürmek, kolları sıvayıp heyecan verici yeni yöntemlerle inovasyonlar yapmak zorlukları aşma azmine bağlı. Bu başarı mücadelesi, farklı ve öncü olan sektörümüz genelinde her gün gerçekleşiyor. İşte bu faktörler, PepsiCo olarak 2016 yılını güçlü bir şekilde bitirmemize yardımcı oldu ve 2017'yi coşkuyla karşılarken heyecanlı bir başlangıç yapmamızı sağladı” dedi.
PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2016 yılında yaklaşık 63 milyar dolar değerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.
PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr
PepsiCo Türkiye HakkındaPepsiCo, Türkiye’de içecek alanındaki İzmir, Çorlu ve Adana ile yiyecek alanındaki Kocaeli ve Mersin’deki toplam 5 fabrikası ile Türkiye ekonomisine önemli katkı sağlıyor. PepsiCo Türkiye, 2 genel merkezi, 5 fabrikası ve satış ofisleri ile yaklaşık 3000 kişiye doğrudan istihdam sunuyor. Bunun yanı sıra, dünyanın en büyük tarım işletmelerinden biri olan PepsiCo, Türkiye’de 29 tedarikçi ve 380'den fazla çiftçiyle; 18 şehirdeki 4000 hektar alanda ülkemizdeki cipslik patates üretiminin 4'te 3'ünü gerçekleştirirken, dolaylı olarak 40 bini aşkın kişiye de istihdam imkanı yaratıyor.