PEPSICO 2020 Sürdürülebilirlik Raporu, Daha Sürdürülebilir Bir Gıda Sistemine Doğru İlerlemeyi Vurguluyor



PepsiCo yayınladığı 2020 Sürdürülebilirlik Raporunda, tüketiciler, çalışanlar ve tüm paydaşları için pandeminin yarattığı olumsuz havaya rağmen, tedarik zinciri genelinde sosyal ve sürdürülebilirlik hedeflerini ilerlettiğini açıkladı. PepsiCo’nun global olarak koyduğu sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda çalışmaya devam eden PepsiCo Türkiye de sürdürülebilir kalkınma amaçlarına ulaşmak için, karbon emisyonu azaltımından toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına kadar birçok çalışmayı hayata geçiriyor.  

Dünyanın önde gelen yiyecek ve içecek şirketlerinden PepsiCo, 2020 Sürdürebilirlik Raporunu yayınladı. PepsiCo raporda; yiyecek sistemindeki iklim değişikliği, verimli toprak kaybı, ambalaj atığı ve eşitsizlik gibi önemli zorlukları çözmek için çok daha fazla çalışmanın gerekli olduğunu açıklarken gezegen ve insanlar için pozitif değişiklik yaratma ivmesini devam ettiğini gösterdi.

PepsiCo Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Ramon Laguarta, "Gezegenimizin önceliklerini dikkate alarak, dünyamız ve insanlar için olumlu değişimi teşvik ederek ortak değer yaratma şeklimizi dönüştürmek için çalışıyoruz'' dedi.

Laguarta ayrıca, "Bu bizi, fayda gözetmeyi iş stratejimize daha derinden entegre eden daha iyi bir şirket yapacak. Ayrıca bizi daha hızlı ve daha güçlü kılarak hızlandırılmış büyümeyi ve insanlarımıza, işletmelerimize ve topluluklarımıza sürekli yatırım yapılmasını sağlayacaktır. Tüm bu çalışmalarımızın bizi ortaklarımız ve meslektaşlarımız için iyi bir örnek yapacağını umuyoruz” dedi.

PepsiCo Sürdürülebilirlik Sorumlusu Jim Andrew ise şöyle konuştu: “2020 zorluklar ve değişim yılıydı. COVID-19 salgınının yarattığı zorluklar dünyanın her köşesini derinden etkilerken daha sürdürülebilir ve esnek bir gıda sistemine doğru değişime, iş birliklerine yönelik acil ihtiyacın olduğunu söylemek isterim. PepsiCo'nun 2020'de bu zorluğun üstesinden gelmiş olmasından  gurur duyuyorum. PepsiCo, gezegenimiz ve hizmet verdiğimiz topluluklar üzerinde olumlu bir etki yaratma tutkusundan asla taviz vermeyecek.”

PepsiCo 28 ülkede doğrudan ürünlerin (temel hammaddelerinin)  %100’ünü sürdürülebilir bir şekilde tedarik ediyor

PepsiCo, yenileyici tarım gibi çiftçilerin geçim kaynaklarını ve tarımsal dayanıklılığı iyileştiren uygulamaları ve teknolojileri destekleyerek dünyanın dört bir yanındaki topluluklara çevresel, sosyal ve ekonomik faydalar sağlamayı amaçlıyor.

PepsiCo, bu anlayışla 2020 itibariyle doğrudan ürünlerin yaklaşık %87’sini sürdürülebilir bir şekilde küresel olarak tedarik ediyor. 28 ülkedeki doğrudan ürünlerin ise %100’ünü sürdürülebilir bir şekilde temin ediyor. Şirket ayrıca yenileyici tarım uygulamalarını küresel olarak 28,3 milyon dönüme yaymak ve 2030 yılına kadar tahmini 3 milyon ton sera gazı emisyonunu azaltmak için Pozitif Tarım kapsamında kendine hedef koymuş bulunuyor. Şirket bunun yanı sıra 2030 yılına kadar tarımsal tedarik zincirindeki 250.000'den fazla kişinin geçim kaynaklarını iyileştirme hedefini de belirlemiş durumda.

PepsiCo 2040 yılına kadar net sıfır emisyon elde etmeyi hedefliyor

PepsiCo, değer zinciri genelinde sera gazı (GHG) emisyonlarını azaltarak operasyonlarında ve tedarik zincirinde esneklik oluşturarak iklim krizine karşı üzerine düşeni yapmayı taahhüt ediyor.

Bu kapsamda 2020 itibariyle PepsiCo, değer zinciri genelinde mutlak GHG emisyonlarını 2015'e kıyasla %5 azalttı. 2020'de PepsiCo, en büyük pazarı olan ABD'deki direkt operasyonları için %100 yenilenebilir elektrik elde etti. Türkiye özelinde ise PepsiCo, 2021 yılı itibariyle tüm fabrikalarındaki elektrik ihtiyaçlarının tamamını güneş enerjisi panellerinden, atıktan enerji üreten OWM merkezlerinden ve de “yenilenebilir enerji” sertifikasyonu olan kaynaklardan kullanıyor. PepsiCo  2021'in başlarında bilime dayalı iklim hedefini açıklamış ve 2030 yılına kadar değer zincirindeki mutlak GHG emisyonlarını %40'tan fazla azaltmayı hedeflediğini belirtmişti. PepsiCo, Paris Anlaşması'nda öngörülenden on yıl önce, 2040 yılına kadar net sıfır emisyon elde etmek için oldukça agresif, yeni bir hedef belirledi.

PepsiCo, ambalajın asla israf edilmediği bir dünya görüşüne doğru ilerlemeyi hedefliyor

PepsiCo 22 küresel pazarda, %100 rPET ambalajında PepsiCo ürünleri sunuyor. PepsiCo'nun küresel SodaStream işinin devam eden büyümesi sayesinde, 2025 yılına kadar tahmini 78 milyar tek kullanımlık plastik şişe kullanımının önüne geçecek.  Ayrıca PepsiCo, sektördeki meslektaşları, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar ve plastik tedarik zincirindeki şirketler dahil olmak üzere geniş bir grup ile çalışarak döngüsel bir ekonomiye doğru ilerlemeyi sağlamak için iş birlikleri kuruyor. 2018'den bu yana PepsiCo ve PepsiCo Vakfı, geri dönüşüm oranlarını ve atık toplamayı artırmak için küresel geri dönüşüm ortaklığı girişimlerine 65 milyon ABD Doları'nın üzerinde yatırım yapmayı taahhüt etti.

Daha az ilave şeker, sodyum ve doymuş yağ hedefi

PepsiCo, sürdürülebilirlik çalışmalarının yanı sıra, geniş ürün portföyüyle insan ve gezegen için de daha iyiyi hedefliyor. Portföyündeki ilave şekerler, sodyum ve doymuş yağ oranlarını azaltma konusunda güçlü hedefler belirleyen PepsiCo, içecek portföyünün %48'inde, ilave eklenen şekerden gelen kalori miktar hedefine, son 3 yılda %8’lik bir iyileştirme ile, 12 ons porsiyonda, en fazla 100kcal olacak şekilde ulaştı. PepsiCo’nun bu alandaki 2025’e kadar koyduğu hedef ise içecek portföyünün %67’sini daha az kalorili hale getirmek. Gıda portföyünde de kendisine önemli hedefler koyan PepsiCo’nun gıda ürünlerinin %64’ü, kalori başına en fazla 1.3 miligram sodyum içeriyor. PepsiCo’nun bu yöndeki hedefi ise 2025 yılına kadar %75’lik ürün portföyüne ulaşmak. Gıda portföyünün %71’inde 100 kalori başına en fazla 1,1 gram doymuş yağ barındıran PepsiCo, 2025 yılı hedefiyle ürün portföyünün %75’inde daha az doymuş yağ kullanacak.

PepsiCo, COVID-19’dan etkilenen insanlara 145 milyondan fazla gıda sağladı

2020'de COVID-19 dünyaya yayılırken PepsiCo, ürünlerinin güvenliğini korumak, 290.000'den fazla çalışanına ve ailelerine yardımcı olmak ve ihtiyacı olan topluluklara destek sağlamak için bilime dayalı proaktif adımlar attı. 2020 yılında, PepsiCo, PepsiCo Vakfı ile birlikte, küresel olarak 71 milyon doların üzerinde destekte bulunarak COVID-19'dan etkilenen topluluklara ve ailelere 145 milyon öğünden fazla gıda sağladı. “Yemek Ver Umut Ver” adıyla gerçekleşen bu proje kapsamında, PepsiCo Türkiye de, Covid-19’dan etkilenen yüzbinlerce aileye 12 Milyon TL değerinde gıda ve hijyen desteğinde bulundu.

PepsiCo Türkiye’den Milyon Kadına Mentor Hareketi ile STEM’e destek

Toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına ulaşmak üzere eşitlik ve dayanışma değerlerini savunan PepsiCo Türkiye, Milyon Kadına Mentor Hareketi Türkiye oluşumunun kurucu destekçisi oldu. STEM alanında okuyan liseli, üniversiteli ve iş hayatına yeni atılan genç kadınların katılabileceği mentorluk programlarını dijital bir şemsiye altında toplayan Milyon Kadına MentorvHareketi, ekosistem içerisinde işbirlikleri için de bir alan yaratmayı hedefliyor. PepsiCo Türkiye hali hazırda 13 Mentor ve 24 Menti ile programın 10 senede 1 milyon mentorluk bağlantısı gerçekleştirmeyi hedefine destek vermeye devam ediyor.

###

Tamamen dijital ve etkileşimli 2020 Sürdürülebilirlik Raporu bir özet, hedeflere yönelik ilerleme ve diğer indirilebilir kaynakları içerir. Erişimi kolay ESG konuları bölümü şirketin mevcut politikaları ve belirli temel konularla ilgili performansı hakkında ayrıntılı bilgi sağlar. Rapor ve indirilebilir kaynaklar burada mevcuttur. Rapor özetine buradan ulaşabilirsiniz.

###

Uyarı Açıklaması

Bu yayın, 1995 tarihli Özel Menkul Kıymetler Dava Reformu Yasası bağlamında "ileriye dönük ifadeler" oluşturan gelecekteki performansımız hakkındaki görüşlerimizi yansıtan ifadeler içermektedir. İleriye dönük ifadeler genellikle "hedeflemek", "öngörmek", "inanmak", "sürdürmek", "tahmin etmek", "beklemek", "amaç", "niyet etmek", "olabilir", "planlamak", "proje", "strateji", "hedef" ve "yapacak” veya benzer ifadeler veya bu tür terimlerin varyasyonları ve diğer benzer ifadelerin varlığı ile belirlenir. İleriye dönük ifadeler, doğası gereği, COVID-19'un etkisi de dahil olmak üzere, gerçek sonuçların bu tür ifadelerde öngörülenlerden önemli ölçüde farklı olmasına neden olabilecek PepsiCo ürünlerine yönelik gelecekteki talep; PepsiCo'nun itibarına veya marka imajına zarar verilmesi; ürün kalitesi ve güvenliği ile ilgili sorunlar veya endişeler; PepsiCo'nun etkin bir şekilde rekabet etme yeteneği; PepsiCo'nun son derece yetenekli ve çeşitli bir işgücünü çekme, geliştirme ve sürdürme yeteneği; Su kıtlığı; perakende ortamındaki veya herhangi bir önemli müşteriye yapılan satışlardaki değişiklikler; PepsiCo'nun tedarik zincirinin bozulması; PepsiCo ürünlerinin üretildiği, dağıtıldığı veya satıldığı pazarlardaki siyasi veya sosyal koşullar; PepsiCo'nun gelişen ve yükselen pazarlarda işini büyütme yeteneği; PepsiCo'nun faaliyet gösterdiği ülkelerdeki ekonomik koşullardaki değişiklikler; gelecekteki siber olaylar ve diğer kesintiler; stratejik işlemleri başarıyla tamamlayamama veya yönetememe; PepsiCo'nun üçüncü taraf hizmet sağlayıcılarına olan güveni; iklim değişikliği veya iklim değişikliğine yönelik önlemler; grevler veya iş durdurmalar; PepsiCo'nun üretkenlik girişimlerinden fayda sağlayamama; değer düşüklüğü ücretine neden olabilecek gelecekteki performansa ilişkin tahminlerde ve temel varsayımlarda bozulma; döviz kurlarındaki dalgalanmalar veya diğer değişiklikler; PepsiCo'nun kredi notlarında herhangi bir düşüş veya olası düşüş; PepsiCo'nun ürünlerine yönelik yeni veya artırılmış vergilerin uygulanması veya teklif edilmesi; PepsiCo ürünlerinin pazarlanması veya satışına sınırlamalar getirilmesi; PepsiCo ürünlerinin plastik veya diğer ambalajlarının kullanımı veya imhasıyla ilgili yasa ve yönetmeliklerdeki değişiklikler; kişisel verilerin korunması ve gizlilik yasalarına uyulmaması; gelir vergisi oranlarındaki artış, gelir vergisi kanunlarındaki değişiklikler veya vergi makamlarıyla anlaşmazlıklar; PepsiCo'nun fikri mülkiyet haklarını yeterince koruyamamak veya başkalarının fikri mülkiyet haklarını ihlal etmek; geçerli yasa ve yönetmeliklere uyulmaması; ve davalar, iddialar, yasal veya düzenleyici işlemler, soruşturmalar veya soruşturmalardan kaynaklanan olası yükümlülükler ve maliyetler gibi riskler ve belirsizlikler içerir. 

Bunlar ve PepsiCo'nun gerçek sonuçlarının burada belirtilenlerden önemli ölçüde farklı olmasına neden olabilecek diğer faktörler hakkında ek bilgi için, lütfen Form 10-K üzerine en son yıllık raporu ve 10-Q ve 8-K Formları üzerine müteakip raporları da dahil olmak üzere PepsiCo'nun Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu'na yaptığı başvurulara bakınız. Yatırımcılar, yalnızca yapıldıkları tarih itibariyle geçerli olan bu tür ileriye dönük beyanlara gereğinden fazla güvenmemeleri konusunda uyarılır. PepsiCo, yeni bilgiler, gelecekteki olaylar veya başka bir nedenle ileriye dönük beyanları güncelleme yükümlülüğünü üstlenmez.

 

PepsiCo Hakkında 

PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker, Tropicana ve SodaStream şirketlerinin sunduğu yiyecek ve içecek portföyü ile 2020 yılında 70 milyar doların üzerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 23 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.

PepsiCo’nun Fayda Gözeterek Kazanmak vizyonunun kalbinde, Yiyecek ve İçecek Sektöründe Dünya Lideri Olmak yer alıyor. "Fayda Gözeterek Kazanmak", piyasada sürdürülebilir şekilde kazanma ve bu faydayı şirketimizin tüm alanlarına dâhil etme tutkumuzu yansıtıyor. Daha fazla bilgi için, www.pepsico.com.tr adresini ziyaret edin.