PepsiCo 2017 finansal sonuçlarını açıkladı
PepsiCo 2017 finansal sonuçlarını açıkladı
PepsiCo, %1.2’lik artışla 63,5 milyar dolara ulaşan net geliri ve %2.3’lük organik ciro büyümesi ile 2017 yıl sonu hedeflerini gerçekleştirdiğini duyurdu
İstanbul – Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketlerinden olan PepsiCo, 2017 yılına ilişkin finansal sonuçları açıkladı. Net gelirini bir önceki seneye göre %1.2’lik artışla 63,5 milyar dolara çıkaran PepsiCo, yıl sonu hedeflerini tutturduğunu duyurdu. Faaliyet kârını %7 artırarak 10,5 milyar dolara çıkaran PepsiCo, %2.3’lük organik ciro büyümesi ile de başarılı performansını sürdürdü.
Avrupa ve Sahra Altı Afrikası Bölgesi’nin toplam gelirleri %8 arttı
Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa ve Sahra Altı Afrikası Bölgesi’ndeki toplam gelirini %8 artırarak 11.1 milyar dolara çıkaran PepsiCo’nun, bu bölgedeki faaliyet kârı da %2’lik artışla 908 milyon dolar seviyesine çıktı. 2018 yılı hakkında öngörüde bulunan şirket, 2017 yılı büyüme oranına paralel olarak yıllık organik ciro büyümesi beklediğini açıkladı. PepsiCo ayrıca 2018 yılında çekirdek hisse başına gelirlerini bir önceki yıla göre %9 artırarak 5.70 dolar seviyesine çıkarmayı hedeflediğini belirtti.
‘Hızla değişen perakende sektörüne uyum sağlamamız önemli bir rol oynadı’
Dördüncü çeyrek ve 2017 yılında gösterdikleri başarılı performanstan dolayı memnun olduklarını ifade eden PepsiCo Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Indra Nooyi, “2017’nin başında belirlediğimiz hedeflerin birçoğuna ulaştık veya bu hedefleri aştık. Bu başarılı sonuçlara ulaşmamızda hızla değişen perakende sektörüne ve tüketici alışkanlıklarına uyum sağlamamız önemli bir rol oynadı,” dedi.
PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2017 yılında 63 milyar dolar üzerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.
PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr