GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri Kendine Güvenen, Başarılı, Bilinçli ve Mutlu Çocuklar Yetiştiriyor
GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri Kendine Güvenen, Başarılı, Bilinçli ve Mutlu Çocuklar Yetiştiriyor
Dokuz Eylül Üniversitesi’nin Türkiye genelinde 13 adet bulunan GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri arasından Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan 8 merkezde yaptığı detaylı araştırma, yürütülen projenin hem çocuklara hem de bölgeye çok olumlu etkiler yarattığını ortaya koydu.
Türkiye’de belli bölgelerde yaşanan eğitim alanında fırsat ve olanak eşitsizliğini gidermek amacıyla PepsiCo’nun desteğiyle gelişerek büyüyen “GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri” projesi 12. yılında 13 farklı merkezde hizmet vermeye devam ediyor. Güneydoğu Anadolu Bölgesi yoğunlukta olmak üzere sosyo- ekonomik yapı olarak Türkiye ortalamasının gerisinde kalan yerlerde hizmet veren GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri’nin katılan çocuklara, ebeveynlere ve bölgeye olan etkisini ölçmek amacıyla geniş çaplı bir araştırma düzenlendi. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Başkanı Prof. Dr. Özkan Yıldız tarafından yapılan ve Batman, Nusaybin, Adıyaman, Ömerli, Silvan, Hilvan, Kilis ve Siirt’teki GAP - Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri’nden toplam 151 öğrenci, 118 veli ve 41 öğretmenin katıldığı “Çocuk Gelişim Merkezleri Sosyal Etki Değerlendirme Araştırması” yürütülen projenin faydalarını ortaya koydu.
9-14 Yaş Arasındaki Çocukların Derslerine Yardımcı Olan Yer
Yapılan araştırmada GAP - Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri’ne devam eden çocukların %37,3’lük çoğunluğunun 13-14 yaş arasında olduğu, 11-12 yaş arasının %29,1, 9-10 yaş arasındaki çocukların ise %15,7’lik bir orana sahip olduğu belirlendi. GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri’nin çocuklar için neyi çağrıştırdığı sorusuna %30,8’lük bir oranda “Çocukların derslerine ve eğitimlerine yardımcı olan yer” cevabı verildi. Bunu %24,1 ile “Çocukların sosyal ve kültürel alanda gelişmelerini sağlayan yer.” yanıtı izledi. Araştırmaya katılan çocuklara sorulan “Çocuk gelişim merkezine başladığınızdan bu yana hayatınızda neler değişti?” şeklindeki soruya ise “Derslerimde başarım arttı” cevabını verenlerin oranı %54,1 oldu. “Özgüvenim gelişti.” ve “Aile içi iletişimim düzeldi” ise sırasıyla en çok alınan diğer yanıtlar oldu.
Çocukların Özgüveni Büyük Ölçüde Arttı
Ebeveynler açısından bakıldığında ise gelişim merkezleri %36,4 oranla çocuklarının sosyal ve kültürel gelişimini sağlayan yer olarak görülüyor. Araştırmaya katılan ebeyenlerin %34,6’sı ise eğitim ve derslere destek olan yer, çocukların başarı sağlayacakları merkez, çocukların iyi zaman geçirebilecekleri yer seçeneklerinin de yer aldığı “hepsi” seçeneğini tercih ederek GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri’nin çocukları için çok yönlü fayda sağladığını ortaya koydu.
GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri’nin çocukların gelişimi üzerindeki etkisi sorulduğunda ise ebeveynlerin çoğunluğu en büyük etkinin çocukların özgüveni üzerinde olduğunu söyledi. Araştırmaya katılan ebeveynlerin %47,6’sı çocuklarının gelişim merkezi sayesinde özgüven kazandığını belirtirken bunu eğitim hayatına katkı ve sosyalleşmenin artması izledi.
Eğitimdeki Fırsat Eşitsizliğini Gidermek İçin
PepsiCo Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Didem Şinik konu hakkında, “12 yıldır başarıyla yürüttüğümüz GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri projesi ile, kalabalık ve düşük gelirli ailelerden, ders çalışacak yeri olmayan çocukların eğitim açığını kapatmak için çalışıyoruz. Dokuz Eylül Üniversitesi’nin yaptığı bu araştırmadan, gelişim merkezine devam eden çocukların daha mutlu, derslerinde daha başarılı, kendileri ve aileleri hakkında daha bilinçli, özgüvenli, sorumluluk duygusuna sahip bireyler olarak yetiştiği sonucunun çıkması bizim için büyük bir gurur kaynağıyken, aynı zamanda da tüm Türkiye için çok önemli bir örnek teşkil ediyor.” ifadelerini kullandı.
PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2016 yılında yaklaşık 63 milyar dolar değerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.
PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr
PepsiCo Türkiye HakkındaPepsiCo, Türkiye’de içecek alanındaki İzmir, Çorlu ve Adana ile yiyecek alanındaki Kocaeli ve Mersin’deki toplam 5 fabrikası ile Türkiye ekonomisine önemli katkı sağlıyor. PepsiCo Türkiye, 2 genel merkezi, 5 fabrikası ve satış ofisleri ile yaklaşık 3000 kişiye doğrudan istihdam sunuyor. Bunun yanı sıra, dünyanın en büyük tarım işletmelerinden biri olan PepsiCo, Türkiye’de 29 tedarikçi ve 380'den fazla çiftçiyle; 18 şehirdeki 4000 hektar alanda ülkemizdeki cipslik patates üretiminin 4'te 3'ünü gerçekleştirirken, dolaylı olarak 40 bini aşkın kişiye de istihdam imkanı yaratıyor.