PepsiCo Türkiye’den çiftçilere sürdürülebilir tarım için destek
PepsiCo Türkiye’den çiftçilere sürdürülebilir tarım için destek
Dünyanın en büyük tarım işletmelerinden biri olan PepsiCo, yeni nesil tarım teknolojilerini temel alan uygulamaları ile çiftçilere sürdürülebilir tarım konusunda destek oluyor.
İstanbul – Tarımsal ve çevresel sürdürülebilirlik vizyonuyla faaliyetlerine devam eden PepsiCo Türkiye, bu kapsamda hayata geçirdiği tarım uygulamaları ile çiftçilere birçok alanda verimlilik artışı sağlıyor. Dünyanın en büyük tarım işletmelerinden biri konumunda bulunan şirket, yürüttüğü tarım faaliyetlerinin de katkısıyla Türkiye’de dolaylı olarak 40 binden fazla kişiye istihdam imkânı veriyor.
14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla açıklamalarda bulunan PepsiCo Türkiye Genel Müdürü Levent Yüksel, sürdürülebilir tarım konusundaki çalışmalarının tarım stratejilerinin temelini oluşturduğunu belirtirken, “Zahmetli ancak bir o kadar da saygın bir mesleğe sahip çiftçilerimizin 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü’nü kutluyoruz. Tüm dünya için olduğu gibi ülkemiz açısından da kritik öneme sahip tarım sektöründe söz sahibi bir şirket olarak bu sektörü ve çiftçilerimizi desteklemeye ve beraber büyümeye devam edeceğiz. Hayata geçirdiğimiz tarım faaliyetleri ile sürdürülebilir bir ekosistem yaratarak çevreye karşı sorumluluğumuzu azami düzeye taşırken çiftçilerimize, verdikleri emeğin karşılığını en üst seviyede alabilmeleri için ürün verimini ve kaynak verimliliğini artırmaya yönelik her tür desteği sağlamaya çalışıyoruz.” dedi.
Net tarla verimleri 1/3 oranında arttı
Binden fazla çiftçiyle, 24 şehirde, 3.600 hektar alanda Türkiye’deki cipslik patates üretiminin yüzde 60’ını gerçekleştiren PepsiCo Türkiye, en güncel teknolojilerle donatılmış 7 depolama tesisiyle, 120.000 ton patatesi depolayabiliyor. Toplamda 10 bin hektar üzerinde patates, mısır ve mısır irmiği üretimi yapan şirket, tarımı değer zincirinin çok önemli bir parçası olarak konumlandırıyor. Hayata geçirilen sürdürülebilir tarım konusundaki çalışmalarla 2010 senesinden başlayarak net tarla verimi 1/3 oranında artırıldı; depo fireleri 1/4 oranında azaltıldı; patates üretim alanlarında kullanılan düşük basınçlı sulama sistemlerinin artışı sayesinde ise sadece 2017 yılında yaklaşık 15 milyon ton su tasarrufu sağlandı. Böylece 2010 yılından beri birim patates üretimi için tüketilen su miktarı yarı yarıya azalırken tarımsal faaliyetleri kapsamında birim patates üretiminde salınan karbondioksit seviyesi de aynı oranda azaldı.
Döngüyü tamamlamak: Naturalis
İlk defa PepsiCo Türkiye tarafından geliştirilen ve tescilli organomineral gübresi olan Naturalis yiyecek fabrikalarından çıkan organik atıklardan elde ediliyor. Organik atıkların metan gazına dönüştürülüp elektrik ve ısı enerjisi olarak kullanıldığı süreç kapsamında yiyecek fabrikalarının %35 enerjisi bu şekilde karşılanıyor. Kalan atıklar ise mineral olarak zenginleştirilip organomineral gübre haline geliyor ve PepsiCo patates tarlalarında kullanılıyor. Bu sayede gübredeki kimyasal oranı da %40 azaltılıyor.
AGRO Akademi ile son gelişmeler çiftçilerle buluşuyor
Sahadaki uygulamaların yanı sıra çiftçilerin eğitimi konusunda da önemli çalışmalar yürüten PepsiCo Türkiye, her yıl tekrarlanan “AGRO Akademi” eğitimleri ile çiftçileri dünyanın en son gelişmeleri ile buluşturuyor. Bu sayede cipslik ve tohumluk patates üretiminde en iyi uygulamaları paylaşmayı hedefleyen şirket, çiftçilerle iletişimi artırarak, başarılı sonuçları kendilerine aktarıyor. AGRO Akademi kapsamında 13 yıldan bu yana 3 binden fazla üreticiye toplam 16.650 saat eğitim verildi.
PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2017 yılında 63 milyar dolar üzerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.
PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr