PEPSICO TÜRKİYE YAPTIĞI GÜNEŞ ENERJİSİ YATIRIMI İLE YILDA 8.026 AĞAÇ DİKİMİNE EŞDEĞER 485.404 KG KARBON SALIMINI ENGELLEDİ



Tarsus’taki fabrikasının çatısını güneş enerjisi panelleri ile donatan PepsiCo Türkiye, yılda 8.026 ağaç dikimine eşdeğer 485.404 kg karbon salımını engelledi. Tarsus’taki fabrikasının elektrik tüketiminin yüzde 40’ını yenilenebilir kaynaklardan karşılayan PepsiCo Türkiye, bunun yüzde 6’lik kısmını çatılara yerleştirilen güneş enerjisi panellerinden karşılıyor.

Fabrikalarında sürdürülebilirliği en önemli gündem maddelerinden biri haline getiren PepsiCo Türkiye, sıfır atık, enerji ve su kullanımının düşürülmesi gibi projelerle çevre bilincinin artırılmasına öncülük etmeyi sürdürüyor.

PepsiCo Türkiye, son 10 yılda birim ürün başına enerjide yüzde 30, su kullanımında yüzde 25 tasarruf sağlayarak bu alanda PepsiCo’nun Avrupa’nın ilk 3 fabrikası arasına girmeyi başaran Tarsus fabrikası, yenilenebilir kaynaklara dayalı yatırımlarıyla da dikkat çekmeyi sürdürüyor.

Elektrik tüketiminin yüzde 40’ını yenilenebilir kaynaklardan karşılayan PepsiCo Türkiye Tarsus fabrikası, bunun yüzde 6’lik kısmını (687 MWh) çatılara yerleştirilen güneş enerjisi panellerinden karşılıyor. Güneş enerjisi yatırımı ile yılda 8.026 ağaç dikimine eşdeğer 485.404 kg karbon salımını engelleniyor.

Biyogaz ile 3585MWh elektrik üretimi

PepsiCo Türkiye Tarsus Fabrikası’nda ayrıca arıtma tesisinden elde edilen biyogaz ile çalışan 2 adet 330 kWe gücüne sahip kojenerasyon gaz motoru sayesinde yılda 3585MWh elektrik üretiliyor. Fabrika 2020 yılında ilave olarak 800kWe kapasitede 3’üncü bir gaz motorunu daha bu sisteme dahil edecek.

Yeni güneş enerjisi yatırımları yolda

Co Türkiye bu yatırımlarla birlikte 2020’de Manisa ve Suadiye fabrikalarında GES (PV Solar panel) kurulumu gerçekleştirmeyi planlıyor. Ayrıca 2021’de Manisa fabrikasında kurmayı planladığı kojenarasyon tesisi ile elektrik üretmeyi de hedefliyor. Şirket bunun dışında Suadiye fabrikasında da 800kWe gücünde bir kojenarasyon tesisi kurmayı da planlıyor.

PepsiCo Hakkında:
PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğu yiyecek ve içecek portföyü ile 2018 yılında 64 milyar doların üzerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.

PepsiCo’nun Fayda Gözeterek Kazanmak vizyonunun kalbinde, Yiyecek ve İçecek Sektöründe Dünya Lideri Olmak yer alıyor. "Fayda Gözeterek Kazanmak", piyasada sürdürülebilir şekilde kazanma ve bu faydayı şirketimizin tüm alanlarına dâhil etme tutkumuzu yansıtıyor. Daha fazla bilgi için, www.pepsico.com.tr adresini ziyaret edin.