PepsiCo’dan beklentilerin ötesinde üçüncü çeyrek performansı



PepsiCo’dan beklentilerin ötesinde üçüncü çeyrek performansı

 

PepsiCo, 2018 üçüncü çeyreğini yüzde 4,9 organik ciro artışıyla tamamlayarak beklentileri aşan bir finansal performans sergiledi.

Dünyanın önde gelen yiyecek ve içecek şirketlerinden PepsiCo, 2018’in ilk yarısında yakaladığı başarılı performansı üçüncü çeyrekte de sürdürdüğünü ortaya koyan finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın üçüncü çeyreğinde PepsiCo’nun net cirosu global ölçekte %1.5 oranında artarken, organik ciro büyümesi % 4.9 seviyesinde gerçekleşti. Şirketin faaliyet kârı sabit döviz kuru bazında %2 artarken hisse başına kârı da yine sabit döviz kuru bazında %9 artış gösterdi.

Üçüncü çeyrek finansal sonuçlarından memnun olduklarını ifade eden PepsiCo Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Indra Nooyi, “Gelişmekte olan ve yükselen piyasaların her geçen gün ileriye taşıdığı uluslararası bölümlerimizden çok güçlü bir performans görmeye devam ettik. Senenin başından bu yana elde ettiğimiz güçlü sonuçlar doğrultusunda, yıllık organik gelir büyüme hedefimizi revize ederek yüzde 3’ün üzerine çektik” dedi.

Türkiye’nin de içinde bulunduğu ESSA bölgesindeki (Avrupa ve Sahra Altı Afrika) tüm ülkeler cirolarını organik bazda yükseltmeye devam ederken, Türkiye iş birimi çift haneli organik ciro artışıyla bölgeye önemli katkılar sağlayan pazarların başında geldi.


PepsiCo Hakkında:

PepsiCo ürünleri, dünyanın dört bir yanındaki 200’den fazla ülke ve bölgede, tüketicilerimiz tarafından günde bir milyar kez, beğeniyle tüketiliyor. PepsiCo; Frito Lay, Gatorade, Pepsi Cola, Quaker ve Tropicana şirketlerinin sunduğunu yiyecek ve içecek portföyü ile 2017 yılında 63 milyar dolar üzerinde net gelir elde etti. PepsiCo’nun geniş yiyecek ve içecek ürün portföyü, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markanın dâhil olduğu yüzlerce yiyecek ve içecek ürününü kapsıyor.

PepsiCo’nun Fayda Gözeten Performans vizyonunun kalbinde, şirketimizin başarısının ayrılmaz bir şekilde sürdürülebilir bir dünya ile bağlantılı olduğuna dair temel inancımız yer alıyor. PepsiCo’nun toplum ve paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratan başarılı bir küresel şirket olarak faaliyet göstermesinin, satışa sunduğumuz ürün portföyümüzü sürekli geliştirmemiz, dünyayı korumak üzere operasyonlarımıza yön veren sorumluluk anlayışımız ve dünya genelinde insanları güçlendirmemiz ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr