PepsiCo

  1. Anasayfa
  2. Şirketimiz
    1. PepsiCo Hakkında
    2. Misyonumuz ve Vizyonumuz
    3. PepsiCo Değerleri ve Felsefesi
    4. PepsiCo Ailesi
    5. Davranış Yasamız
    6. Sesini Duyur
  3. Amaç
    1. Toplumsal Sürdürülebilirlik
    2. Çevresel Sürdürülebilirlik
    3. Yetenek Sürdürülebilirliği
  4. Markalar
    1. Pepsi
    2. Doritos
    3. Lay's
    4. 7UP
    5. Ruffles
    6. Cheetos
    7. Yedigün
    8. Tropicana
    9. Cerezza
    10. Fruko
    11. Gatorade
    12. Rocco
    13. Lipton Ice Tea
    14. Rockstar
  5. Medya
    1. Basın Bültenleri
    2. Medya İletişimi
    3. Bilgi Notları
    4. Multimedia
  6. Kariyer
    1. PepsiCo Türkiye İnsan Kaynakları Fonksiyonu
    2. İşveren Markamız - Olanaklarımız
    3. Neden PepsiCo’da Çalışmalısınız?
    4. İş ve Staj Olanakları
    5. Yurtdışı Deneyimi Olanaklarımız
    6. Bilgilendirme
Search PepsiCo
Share This Page:
More |

Home » Amaç » Çevresel Sürdürülebilirlik

Çevresel Sürdürülebilirlik

Bu dünya hepimizin...
İyi bir dünya vatandaşı olmak, yeniliklerle, toprağın, enerjinin, suyun ve ambalajların faaliyetlerimizde daha verimli kullanılmasını sağlayarak yeryüzünün doğal kaynaklarını korumak taahhüdümüzdür.

Hedeflerimiz Ve Taahhütlerimiz:

SU:

Faaliyetlerimizde üst düzeyde verimlilik ile su kaynaklarını korumak ve güvenli suya erişimi sağlayarak insanların su hakkına saygı göstermek.

  • 2015 yılına kadar su kullanma verimimizi üretim birimi başına %20 artırmak
  • Faaliyetlerimizde, su sıkıntısı çekilen bölgelerde pozitif bir su bilançosu çıkarmak için var gücümüzle çalışmak.
  • 2015’in sonuna kadar, kalkınmakta olan ülkelerde 3 milyon kişinin sağlıklı suya erişimini sağlamak.

Toprak Ve Ambalaj:

Ürünlerimizi yetiştirme, kaynaktan sağlama, üretme, ambalajlama ve teslim etme faaliyetlerimizi, toprağa yaptığımız etkileri en aza indirecek şekilde yeniden düşünmek.

  • ABD’deki birincil meşrubat ambalajlarımızda en az %10 oranında geri dönüşümden gelen polietilen tereftalat (rPET) kullanarak sektördeki önderliğimizi sürdürmek ve önde gelen uluslararası pazarlarda PET kullanımını artırmak.
  • 2018’e kadar ABD meşrubat ambalajlarımızdaki geri dönüşüm oranlarını %50’ye çıkarılmasına katkıda bulunacak ortaklıklar kurmak.
  • 2012 itibariyle ambalaj ağırlıklarını azaltıp yaklaşık 500.000 ton atık oluşumunu önlemek.
  • PepsiCo üretim tesislerinden çöplüklere giden tüm katı atıkları ortadan kaldırmak için çalışmak.

İklim Değişimi:

Faaliyetlerimizde karbon ayak izini azaltmak.

  • 2015’e kadar elektrik kullanım verimimizi üretim birimi başına % 20 artırmak.
  • 2015’e kadar yakıt kullanım oranımızı üretim birimi başına % 25 azaltmak.
  • ABD’deki faaliyetler kapsamında sera etkisi yapan gaz (GHG) yoğunluğunu,
  • ABD’nin Çevre Koruma Dairesi İklim Önderleri Programı ile ortaklığımız vasıtasıyla % 25 azaltma hedefini koymak.
  • Bütün küresel faaliyetlerde seri gazı emisyonlarında mutlak bir azalmayı hedef olarak koymak.

Toplum:

İşletmelerimizde ve hizmet verdiğimiz toplumlarda doğal kaynaklara saygı göstermek ve doğal kaynakları sorumlu bir şekilde kullanmak.

  • Ekilen topraklarımızda sürdürülebilirliği kanıtlanmış tarım yöntemleri kullanmak.
  • Yerel çiftçilere kredi, teknik destek ve eğitim sağlamak.
  • Çalışanlarımız ve iş ortaklarımız arasında çevre konusunda eğitimi ve en iyi uygulamaları yoğunlaştırmaya çalışmak.
  • İnsan sağlığı, tarım ve çevre konusundaki politika ve eylemlerimizi entegre ederek bunların birbirlerini desteklemelerini sağlamak.