PepsiCo

  1. Anasayfa
  2. Şirketimiz
    1. PepsiCo Hakkında
    2. Misyonumuz ve Vizyonumuz
    3. PepsiCo Değerleri ve Felsefesi
    4. PepsiCo Ailesi
    5. Davranış Yasamız
    6. Sesini Duyur
  3. Amaç
    1. Toplumsal Sürdürülebilirlik
    2. Çevresel Sürdürülebilirlik
    3. Yetenek Sürdürülebilirliği
  4. Markalar
    1. Pepsi
    2. Doritos
    3. Lay's
    4. 7UP
    5. Ruffles
    6. Cheetos
    7. Yedigün
    8. Tropicana
    9. Cerezza
    10. Fruko
    11. Gatorade
    12. Rocco
    13. Lipton Ice Tea
  5. Medya
    1. Basın Bültenleri
    2. Medya İletişimi
    3. Bilgi Notları
    4. Multimedia
  6. Kariyer
    1. PepsiCo Türkiye İnsan Kaynakları Fonksiyonu
    2. İşveren Markamız - Olanaklarımız
    3. Neden PepsiCo’da Çalışmalısınız?
    4. İş ve Staj Olanakları
    5. Yurtdışı Deneyimi Olanaklarımız
    6. Bilgilendirme
Search PepsiCo
Share This Page:
More |

Home » Şirketimiz » PepsiCo Hakkında

PepsiCo Hakkında

PepsiCo, 1965 yılında Pepsi Cola ve Frito Lay’ın birleşmesi ile kuruldu. 1998 yılında dünyanın en büyük taze meyve suyu üretim ve pazarlama şirketi olan Tropicana’yı satın aldı, 2001 yılındaysa sporcu içeceği olarak bilinen Gatorade ve çeşitli pirinçli çerezler, meyveli ve yulaf ezmeli barlar üreten Quaker firmasıyla birleşti.

Dünyanın lider yiyecek-içecek şirketi olan PepsiCo, bünyesinde yer alan Frito Lay, Quaker, Pepsi, Tropicana ve Gatorade şirketleri ile 215’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Yıllık cirosu 65 milyar doları aşan PepsiCo, sürdürülebilir büyümeye odaklandığı “Fayda Gözeten Performans” vizyonu etrafında birleşen 250 binden fazla çalışanıyla birlikte tüketicilerin hayatlarına keyif katan besleyici, lezzetli gıda ve içecekler üretiyor. PepsiCo, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markasının yanı sıra diğer onlarca markasıyla gıda ve meşrubat alanında dünyanın en geniş portföyünü sunuyor.

Türkiye’de atıştırmalık pazarında PepsiCo’nun Türkiye’deki yiyecek şirketi Frito Lay ile 1993 yılından bu yana, içecek pazarında ise PepsiCo’nun Türkiye’deki içecek şirketi PepsiCo Beverages ile 2002 yılından bu yana Türk tüketicisine kaliteli ve yenilikçi ürünleri ile hizmet vermeye devam etmektedir.

PepsiCo İçecek

PepsiCo İçecek ürünleri 1962 yılından bu yana Türkiye’de tüketicilerle buluşuyor. 2002 yılının Mart ayında Pepsi Bottling Group (PBG)’un Türkiye’deki Pepsi şişeleme operasyonunu satın almasıyla, Tamek Holding bünyesinde faaliyet gösteren Fruko şirketini ve Türkiye’deki Pepsi Cola International ofisini tek çatı altında birleştirmiş oldu.

PepsiCo, 2010 yılının başında global anlamda en büyük iki şişeleyicisi Pepsi Bottling Group ve PepsiAmericas şirketleri arasındaki stratejik satın alma işleminin tamamlandığını duyurdu. Böylece yeni oluşumun adı PepsiCo İçecek olarak değişti.

PepsiCo İçecek, Adana, İzmir ve Çorlu’da yer alan 3 fabrika ve 9 depoyla hizmet veriyor.

Çorlu, Adana ve İzmir’de bulunan fabrikalarda Pepsi, Pepsi Light, Pepsi Max, Pepsi Twist, Fruko, Yedigün, 7Up, Tropicana ve Lipton Ice Tea üretiliyor.

Frito Lay

Elmer Doolin tarafından kurulan Frito ile Herman Lay tarafından kurulan H. W. Lay şirketlerinin 1961 yılında birleşmesiyle Frito Lay oluştu. 1965 yılında PepsiCo markası haline gelen Frito Lay, bugün dünyanın en büyük tuzlu çerez şirketi konumunda. 40’tan fazla ülkedeki operasyonlarıyla, perakende çerez cips satışlarının dörtte birini gerçekleştiriyor.

Frito Lay Türkiye ise, 1986 yılında kurulan Uzay Gıda’nın %50 hissesini, 1988 yılında PepsiCo tarafından satın alınmasıyla hayata geçti. 1993 yılında hisselerin %100’ü PepsiCo tarafından alındı ve 1995 yılında Frito Lay fabrikası Yenibosna’dan Suadiye’ye taşındı. 2007 yılında ise Tarsus’ta kurulan diğer fabrika üretime başladı.

Kocaeli Suadiye ve Mersin Tarsus’taki 2 fabrikasında dünya standartlarında üretim yapan Frito Lay, Türkiye’nin en sevilen çerez markaları olan Doritos, Lay’s, Cheetos, Ruffles ve Çerezza ile pazar lideri konumundadır. Frito Lay’nin ürün portföyünde en sevilen şeker markası Rocco da bulunmaktadır.